אכילת פיצה מקטינה הסיכויים לחלות בסרטן
מחקרים איטלקיים אומרים שאכילת פיצה יכולה להגן מפני סרטן.
חוקרים טוענים שאכילת פיצה באופן קבוע מפחיתה את הסיכון לפתח סרטן הושט ב-59%. הסיכוי לחלות סרטן המעי הגס קטן גם הוא ב-26% וסרטן בפה ב-34%, לטענתם. הסוד טמון בליקופן שנמצא בעגבניה (פיגמנט המצוי בעגבניה ובפירות אחרים שנותן להם את צבעם האדום, נוגד חימצון שעשוי למנוע סרטן). אבל מומחים אחרים מטילים ספק שצריכת פיצה היא ההסבר למה אנשים לא חלו בסרטן. הם טוענים שהרגלי תזונה בריאים הם הגורם לכך.
סגנון חיים
החוקרים בחנו 3,300 אנשים שחלו בסרטן הפה, המעי הגס, הגרון והושט ו5,000 שלא חלו בסרטן. הם נשאלו לגבי הרגלי האכילה שלהם, ובאיזה תדירות הם אכלו פיצה. אלה שאכלו פיצה לפחות פעם בשבוע נמצאו בקבוצת סיכון קטנה יותר לחלות בסרטן, כך גילו. ד”ר סילואנו גאלוס, ממוסד המחקר הרפואי על שם מריו נגרי במילאנו, שהוביל את המחקר: “ידענו שרוטב עגבניות יכול להגן מפני גידולים שונים, אבל לא צפינו שפיצה, כארוחה מלאה, להגן עד כדי כך”.
ניקולה אוקונור, ממחקר לסרטן מאנגליה, סיפרה לחדשות בי.בי.סי :” המחקר הזה מעניין והתוצאות כדאי לשים בהקשר למה שידענו עד עכשיו על הדיאטה הים תיכונית והקשר שלה עם הקטנת הסיכון לחלות בסרטן מסוגים מסויימים”.
אבל לפני שאנשים רצים להזמין פיצה, הם צריכים לשאול את עצמם כמה קלוריות יש בפיצה? והם צריכים לדעת שבפיצה ישנה כמות גדולה של שומנים, מלח וקלוריות.
לעומת הפיצה האיטלקית הקלאסית, המגוון באנגליה עמוס בגבינות עתירות שומן ובשרים בעלי שומן, צריכה גבוהה היכולה לתרום להשמנה, שהיא בעצמה מגדילה את הסיכויים לחלות בסרטן. העצה שלנו היא לאכול פיצה במתינות כחלק מדיאטה מאוזנת הכוללת הרבה פירות וירקות.
דיאטה ים תיכונית
למרות תוצאות המחקר, אין זה אומר שאוהבי הפיצה צריכים להגדיל את כמות צריכת הפיצה בחייהם. אין במחקר הוכחה לכך שהפיצה היא הגורם היחיד להורדת הסיכון לחלות בסרטן. פיצה יכולה בקלות לומר על דרך חיים של בן אדם והרגלי אכילה,כמו דיאטה ים תיכונית. דיאטה זו עשירה בשמן זית, ירקות פירות, קמח ואוכל טרי- כולל פיצה לא מהמקפיא, פיצה ביתית.





